Gestió dels sistemes de telefonia de la UPC

Gestió de la xarxa de veu i el servei de telefonia de la UPC

Què fem
Gestionem tots els sistemes de telefonia que intervenen en la xarxa de veu de la universitat per aconseguir un servei de telefonia transparent i de qualitat per als usuaris. Les activitats incloses en aquesta gestió són:

• Tasques d'administració i manteniment de la infraestructura: reparació de cablat, substitució o reparació dels terminals, petites instal·lacions de cablat, administració de les centraletes.
  • Informes i gestió de la facturació a través de l'aplicació gCOT.
  • Gestió d'incidències a través del nostre Centre d'Atenció TIC -ATIC.
  • Suport a usuaris a través del nostre Centre d'Atenció TIC -ATIC.
  • Gestió de la contractació amb l'operador.

A continuació detallem els diferents sistemes que gestionem i les tasques específiques que realitzem en cada un d'ells:

Telefonia fixa
Basada en tecnologia Ibercom, donem accés als diferents serveis de veu des d'una ubicació determinada, proporcionant punts d'accés telefònic als usuaris, que li permeten trucar i rebre trucades internes i externes amb un número de telèfon propi per a cada punt de connexió. L'accés pot ser analògic o digital. Les tasques d'administració i manteniment d'aquests serveis de telefonia fixa bàsicament inclouen:
      • Adquisició, instal.lació i configuració de telèfons i línies.
      • Manteniment dels equips.
      • Connexió de supletoris.
      • Canvis de configuració de les línies (restriccions de trucades, desviaments, etc.).
      • Gestió de la contractació amb l'operador de les altes, baixes i canvis de qualsevol tipus de línies: analògiques, XDSI, ADSL, etc.
      • Gestió de la publicació dels números de telèfon en directoris de l'operador.
      • Integració amb la telefonia mòbil per tal de disminuir costos.
      • Gestió amb tercers del manteniment del hardware i del software de l'equipament.
      • Gestió amb tercers de la resolució d'incidències de funcionament.
Telefonia IP
Donem accés als diferents serveis de veu des d'un terminal telefònic IP o des d'un ordinador o altre dispositiu amb programari adient, proporcionant punts d'accés telefònic als usuaris, que li permeten trucar i rebre trucades internes i externes amb un número de telèfon propi per a cada punt de connexió. Les tasques d'administració i manteniment d'aquests serveis de telefonia fixa bàsicament inclouen:
      • Adquisició, instal.lació i configuració de telèfons i línies.
      • Manteniment dels equips.
      • Canvis de configuració de les línies: restriccions de trucades, desviaments, etc.
      • Integració amb la telefonia fixa tradicional, i amb la tecnología mòbil per tal de disminuir costos.
      • Manteniment del hardware i del software de l'equipament.
      • Resolució d'incidències de funcionament.
Telefonia mòbil
Gestionem la contractació de línies de telefonia mòbil dins d'un contracte global amb un operador. Aquestes línies es poden integrar en la xarxa de veu, permetent realitzar trucades a i des de mòbils amb marcatge intern (numeració abreujada a cinc xifres), limitar les trucades permeses, reduir costos de les trucades internes i disposar de suport a protocols de transferència de dades (WAP i GPRS). Les tasques d'administració i manteniment d'aquests serveis de telefonia mòbil bàsicament inclouen:
      • Altes, baixes i canvis de línies mòbils.
      • Recepció i tramitació d'incidències (tant de la línia com del terminal).
      • Gestió de la facturació de consum telefònic i negociacions amb l'operador.
      • Lloguer de mòbils (per exemple: mòbils tribanda per a viatges a l'estranger).
      • Possibilitat de disposar de targeta dual.
Per a qui
El servei de gestió dels sistemes de telefonia està disponible per a totes les unitats de la UPC, segons el contracte marc UPC-UPCnet.
Com sol·licitar el servei
Cal contactar amb nosaltres a través del nostre Centre d'Atenció TIC -ATIC-.

Serveis relacionats

Responsable de la Informació: Marcos Montero